כל מה שצריך לדעת על צילום אירועים!

כל מה שצריך לדעת על צילום אירועים!

חודשים ארוכים אתם נערכים, מתכננים, מארגנים, מפיקים ובעיקר מצפים: אתם עתידים לארח בקרוב אירוע מרגש! לרוב, אתם מתארחים באירועים (מה שמאפשר לכם בעיקר ליהנות), אך כעת הגיע תורכם להיות בסטטוס המארחים. אירועים שחוגגים רק פעם אחת בחיים כמו ברית או בריתה, אירועי מצווה ובעיקר אירועי חתונה, הם אירועים שראוי וצריך לתעד.

 

שירותי הצילום המוצעים כיום נרחבים וכוללים:

  • צילום סטילס (לרוב, על ידי 2 צלמים)
  • צילום וידאו עם אפשרות לשלב רחפן
  • צלם מגנטים כאטרקציה מרכזית באירוע

 

אז רגע לפני שגם אתם מתמסרים לפלאשים באירוע שאתם חוגגים עם אולם אירועים במרכז, דעו את כל מה שבאמת חשוב לדעת על עולם צילום האירועים!

 

תפקידו של הצלם: לתעד רגעים בלתי נשכחים!

כל אירוע שאתם חוגגים, מבוסס על מספר ספקים שונים שאתם עובדים איתם. כשאתם בסטטוס של מארחים, אתם מצליחים להבין עד כמה תפקידו של הצלם משמעותי באירוע. לא במקרה רבים מכתירים אותו כ"ספק החשוב ביותר באירוע" – תפקידו לתעד רגעים מרגשים ולהעניק לכם אלבום של זיכרונות מתוקים. 

 

נישה של צילום אירועים היא נישה מאד ספציפית. על הצלם להיות ברגע הנכון ובזמן הנכון בכל שלב באירוע, להתמקד בעיקר על בני המשפחה, לדעת לתפוס רגעים מיוחדים, לגרום לכם לחוש בנוח בנוכחות המצלמה וכן הלאה. בהמשך, הצלם צריך ליצור שילוב הרמוני שבין כל חלקי האירוע המתועדים (קבלת פנים, חופה/דרשה, שלב ריקודים) – זאת בכדי להפיק אלבום המייצג את האירוע שלכם על הצד הטוב ביותר.

 

לפני שאתם בוחרים צלם, בדקו את תיק העבודות שלו

כאמור, ישנם אירועים שאתם חוגגים רק פעם אחת בחיים. האם כדאי להמר על צלם האירוע שלכם? בוודאי שלא. כיום, בעידן האינטרנט, תוכלו תוך שניות להשוות בין צלמים עם עיון בתיקי העבודות שלהם. אין סגנון מתאים יותר או פחות לצילום אירוע, אלא שיש את הסגנון שמתאים יותר לכם. תיק העבודות משקף בפניכם בצורה נרחבת את סגנון הצילום של הצלם, האיכויות שלו והיכולת שלו לספר סיפור דרך רגע שהוא הצליח לתעד.

 

מתי הצלם מתחיל לעבוד ומתי הוא עוזב את האירוע שלכם?

לכל צלם יש את שעות העבודה שלו. עם זאת, חשוב שתדעו מה לדרוש: באירוע חתונה לדוגמא, על הצלם ללוות אתכם כבר משעות הצהריים. כידוע, לפני הגעתכם אל אולם האירועים, מצפה לכם סשן של צילומי זוגיות ומשפחה. מתי הצלם עוזב את המתחם? סביב השעה 01.00 בלילה, כאשר בתיאום מראש תוכלו לקבוע שעת סיום אחרת. 

 

צילום סטילס, וידאו או מגנטים – במה הכי כדאי להשקיע?

השאלה הזו דומה לשאלה "באילו מנות הכי כדאי להשקיע באירוע: בראשונות, העיקריות או הקינוחים?". מובן כי התשובה היא שעליכם להשקיע בכל פתרונות הצילום לאירוע! צילום הסטילס הוא בעיקר לכם, ובזכות התמונות האלו יהיה ניתן לעצב לכם אלבום אירוע מרגש ונדיר. צילום הוידאו מספק לכם קליפ של 45 דקות לערך שבו תוכלו לחוות פעם נוספת את ההתרגשות. והמגנטים? הם בעיקר לאורחים שלכם, כאשר המגנט בדמותם נשאר להם כמזכרת מהאירוע שלכם. 

 

חפשו צלם שעבר קורס צילום

לא כל אדם שמחזיק במצלמה יכול לקרוא לעצמו צלם. מדובר על מקצוע המבוסס על יסודות וכללים ברורים. כישרון בסיסי אמנם חשוב, אך הוא איננו מספיק. ישנם קורסים קבוצתיים לצילום, המתאימים גם לאלו שהמצלמה מסקרנת אותם, אך גם לאלו שקצת יותר מתקדמים ומעוניינים בהעשרה. בקורס שכזה לומדים על רזי המקצוע והצילום, כמו גם על שימוש נכון בתוכנות עריכה שונות. האם הצלם שלכם עבר קורס מתאים? מדובר על אינדיקציה שיכולה לרמוז לכם על מידת המקצועיות שלו.